Vanliga frågor

Generella

Sports Events 365 - vilka är vi?

Vi är ett gäng med olika yrkesbakgrund (advokater, ingenjörer, programutvecklare, marknadsförare) som även är sportfantaster. Vi brukade resa mycket i världen och letade alltid efter nästa matchtillfälle. I början på 2006 bestämde vi oss för att göra vår hobby till ett Start-up och startade Sports Events 365 Ltd. Vi ville att alla sportälskare skulle få fullständig information om vad som händer oavsett plats och att de dessutom skulle kunna hitta varje match och turnering. Vi utvecklade den första sökmotorn för kommade sportevenemang världen över. Sedan lade vi till möjligheten att köpa biljetter online för de flesta av evenemangen som vi visar på vår sida. Våra priser är konkurrenskraftiga och utmärkta. Vår kundservice är tillgänglig för dig dygnet runt, alla dagar i veckan. Vi tror på bra service, och älskar fortfarande sporten!

Kan jag få tag på er om jag har någon fråga?

När du har köpt din biljett kan du använda vår akuta kundtjänst hotline nummer +353-1-526-2839 och +34-93-1846750. Dessa nummer bör användas av befintliga kunder endast för förfrågan angående de köpta biljetter. Vår kundtjänst kommer att hantera alla frågor, så att du kan koppla av och njuta av din resa. Det är viktigt att informera oss så snart som möjligt om eventuella problem med biljetten eller leveransen.

Vad händer om datum eller tid för matchen skjuts upp eller blir inställd?

I sällsynta fall blir ett evenemang uppskjuten eller inställd. Även om det inte är i våra händer, kommer vi att informera dig snabbt så att du kan använda dina biljetter för att gå på det ändrade datumet (om evenemanget skutits upp). Om du inte har möjlighet att närvara vid det flyttade evenemanget kommer vi att göra vårt bästa för att erbjuda en återbetalning eller sälja dina biljetter. Om evenemanget ställs in - så kommer vi att begära återbetalning från evenemangets arrangörer och i många fall beviljas återbetalning. Observera: Vi är bundna av evenemangets arrangörers regler och villkor som skiljer sig mellan olika evenemang. Vi gör vårt bästa för att hjälpa till, men vi kan inte garantera det.

Leverans

Hur får jag mina biljetter?

För varje biljettkategori finns det en orange köpknapp. Där här finns mer information om hur leveransen går till. Vanligtvis finns det en eller två möjligheter tillgängliga för varje biljett. Ett par riktlinjer: Vanligtvis levererar vi biljetterna till ert hotell dagen innan matchen. Leveransen sker genom ett lokalt bud. En lokal address fungerar också bra. I vissa fall kommer vi anordna en central upphämtningsplats. Detta sker oftast om du anländer på matchdagen och ännu inte hunnit boka hotell. Leverans i Italien kommer i de flesta fall ske vid arenan eller vid en närliggande plats. Du kommer att få fullständiga upphämtningsdetaljer via e-post när din bokning är bekräftad. När vi säger ”Hämtas vid arenan” måste du fortfarande få fullständiga instruktioner från oss för att veta exakt var på arenan det är. I Rom och Milano (och snart i ytterligare städer) finns möjlighet till leverans till ert hotell mot en extra kostnad. Hemleverans är också möjligt i vissa fall, men kostnaderna är relativt höga.

Ska jag informera hotellet om att mina biljetter kommer att levereras till hotellet?

Det är mycket viktigt att du informerar hotellet. De skall veta att du väntar på ett kuvert och att hotellreceptionen måste ta emot leveransen och skriva under den. Några riktlinjer: Försäkra dig om att hotellet är villiga att ta emot och förvara kuvertet för dig. Försäkra dig om att vi på SE365 vet under vilket namn rummet bokades. Nämn inte att det är sportbiljetter du väntar på, för att undvika stöldrisken. Sports Events 365 skall inte hållas ansvarig i fall av misslyckad leverans på grund av hotellets vägran att ta emot kuvertet för din räkning.

Vi planerar inte att bo på hotell i evenemangsstaden, men den enda leverationsmöjligheten för våra biljetter är hotelleverans. Vad kan vi göra?

Vi kommer förmodligen att kunna förse er med en alternativ lösning, vanligen genom att erbjuda en upphämtningsplats på ett centralt hotell eller annan central plats, särskilt på följande orter: Barcelona, Madrid, London, Manchester, München och Paris. När ni beställer biljetter på hemsidan så lägg till en relevant kommentar i rutan för anteckningar. När vi emottagit er beställning kontaktar vi er och gör vårat bästa för att hjälpa er. Observera att en leveransavgift tas ut för leverans av biljetterna till en alternativ upphämtningsplats.

Bokning och betalning

Vad händer om jag inte har bokat hotell ännu?

Om du inte har dina hotelluppgifter ännu, är du givetvis varmt välkommen att göra din beställning och lämna hotelldetaljer i ett senare skede. För att säkerställa korrekt leverans måste detta göras en vecka före evenemanget. Vår kundtjänst kommer att hålla kontakten med dig efter att dina biljetter är beställda och bekräftade.

Varför är biljetternas priser högre än deras nominalvärde?

Sports Events 365 arbetar inom den sekundära marknaden vilket innebär att tillgänglighet och pris avgörs genom olika marknaders tillgång och efterfrågan. På grund av detta förväntas priserna att stiga avservärt gentemot orginalpris gällande slutsålda och eftertraktade matcher. Vänligen notera att vi ofta köper biljetterna till högre priser än orginalpriset och endast lägger på en liten avgift för att täcka kostnaderna som uppkommer genom att ta hand om din order. Kostnaderna att täcka inkluderar konstanta uppdateringar av vår flerspråkiga hemsida, tillhandahålla ett nätverk av representanter och leverantörer, köp av säsongsbiljetter och inte att förglömma vår förträffliga kundservice. Vi gör vårt bästa för att tillhandahålla konkurrenskraftiga priser samtidigt som vi erbjuder ett brett utbud av biljetter tillsammans med en professionell kundtjänst.

Kan jag avbeställa, av någon anledning, efter att jag gjort en beställning?

Vår avbeställningspolicy beskrivs i paragraf 4 i användarvillkoren.

Jag har just köpt en biljett online, vad förväntas jag mottaga och vad händer härnäst?

Inom de närmaste minuterna kommer du att få ett automatiskt e-postmeddelande vilket innebär att vi har mottagit din beställning och börjat hantera den. Inom en arbetsdag kommer du att få ett till e-postmeddelande med alla uppgifter som vi behöver för att försäkra leveransen av dina biljetter. Det finns ingen anledning att kontakta oss, då varje order behandlas med en gång. Om du ha några frågor, före eller efter beställningen, är du varmt välkommen att prata med oss. Använd enklast vårt kontakta oss -formulär eller ring oss på: 46-8-5250-3223

Vilka är de tillgängliga betalningsmedeln för att beställa biljetter?

Vi accepterar alla större kreditkortsbolag för betalning på vår webbplats. Om du vill betala med American Express välj USD som betalningsvaluta. Vi arbetar i enlighet med de strängaste clearingstandarder (PCI). I vissa fall kommer vår kundtjänst att be om ytterligare personlig information eller dokumentation som hjälper till att slutföra ordern. Banköverföringar - observera att dessa betalningar kan ta upp till tre arbetsdagar under vilken priset på biljetterna kan ändras eller biljetterna kan ta slut. Om du vill betala via banköverföring måste du kontrollera med vår kundtjänst om det är möjligt att hålla din biljett tills banköverföringen är klar. För Paypal betalning - Kontakta vår kundtjänst.

Sittplatser

Kan ni garantera att vi får sitta tillsammans?

Om det inte står något annat, garanterar vi er att ni får sitta parvis. Om ni är tre eller fler kommer vi att göra vårt bästa för att placera er tillsammans men vi kan tyvärr inte garantera detta. Om ni MÅSTE sitta tillsammans får ni kontrollera att det är möjligt med vår kundservice, antingen via telefon eller e-post. I de flesta fall kommer vi att kunna bekräfta en speciell begäran. Vi erbjuder ibland ”singelbiljetter”. De är vanligtvis billigare, men är precis som namnet antyder, singlar. Observera att på vissa arenor (t.ex. Barcelonas "Camp Nou") är sittplatser tillsammans diagonala eller lodräta angränsande platser.

Vart exakt kommer jag att sitta?


Biljettkategorierna som vi erbjuder är specificerade på varje eventsida och vi ger där all information som vi har. Om vi bara skriver ”långsida” eller ”kortsida” betyder det att vi inte har någon mer exakt information om just den platsen. Vi kommer alltid att erbjuda de bästa tillgängliga biljetterna, men kan inte ge exakta uppgifter eller garanti om exakt sittplats. Kom ihåg att matcherna vi säljer biljetter till oftast är slutsålda.